Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с двигателя ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с двигателя ?

    Днес както си карах за момент двигателя сякаш меляше нещо вътре .. само между 1000 и 1500 оборота дори се долавяше вибрация .. направих диагностика но не излязоха грешки ... одеве пак така се случи ... при тръгване се случва и колата става шумна все едно е без генерацията и изведнъж затихва .. за сега изчезна проблема ... но се питам от какво е ?
    П.с колата е с 1.9jtdm мотор (150) коня.
    Last edited by Niki96; d.m.y г., 21:05.

  • #2
    Първоначално публикувано от Niki96 Покажи съобщение
    Днес както си карах за момент двигателя сякаш меляше нещо вътре .. само между 1000 и 1500 оборота дори се долавяше вибрация .. направих диагностика но не излязоха грешки ... одеве пак така се случи ... при тръгване се случва и колата става шумна все едно е без генерацията и изведнъж затихва .. за сега изчезна проблема ... но се питам от какво е ?
    П.с колата е с 1.9jtdm мотор (150) коня.
    Да не ти буксува съединителя, погледна ли оборотомера дали върви нагоре когато се случи това. Тогава двигателят се форсира и колата става по-шумна.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

    Comment


    • #3
      Стана по мудна при тръгване (точно като пусна съединителя) но това беше за момент ... няма симптоми да е заминал... незнам дали ще помогне но го правЕШЕ дори и на обороти точно на 1200 започва и точно на 1500 спираше шума... п.с имам проблемен дебитомера .. днес го чистих .. точно 2 км в града и колата пак умираше и едвам се влачеше но го изключвам този шум да е от него .. не вярвам да има нещо общо с това че между тези обороти двигателя буквално все едно меля вътре нещо и шума е сякаш генерацията се откачва за малко и после пак се връща на място .. странно е ...
      Last edited by Niki96; d.m.y г., 21:31.

      Comment


      • #4
        Аз залагам на много разбит маховик - отлепена плоча, която влиза в дебаланс в казаните от теб обороти. Същият филм беше и при мен с 59ката малко преди да я продам.
        '05 E-class 3.0 24v LPG, '05 C-class 1.8 16v Kompressor Sportcoupe, '09 A-class 1.5 8v
        Ex:'07 147 1.6, '07 159 1.9 JTDm, '00 Lybra 1.9 JTD, '86 Delta GT 1.6, '04 C2 1.6, '97 Vectra 1.8, '97 Dedra 1.6

        Comment


        • #5
          Така .. вече 3-ти час я карам и в обороти и леко.. шума го няма .. ако въпросната плочка е разбита няма ли да меля постоянно в диапазона 1200 -1500 .. и защо се чува и на място без дори да докосвам съединителя ?!
          П.с шума изчезна .. през цялото време колата беше закачена и не записа грешки

          Comment


          • #6
            Вихровите клапи махал ли си ?
            Alfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
            159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
            NEW 159 2.0 JTDm Black TI

            Comment


            • #7
              Не са махани .. колата е “прясна” откакто е излезнала от завода и съм втори собственик .. обмислям интервенция с ЕГР .. въпросните вихрови клапи за какво точно служат и как се премахват , само физически или се налага софтуерна намеса?

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Niki96 Покажи съобщение
                Не са махани .. колата е “прясна” откакто е излезнала от завода и съм втори собственик .. обмислям интервенция с ЕГР .. въпросните вихрови клапи за какво точно служат и как се премахват , само физически или се налага софтуерна намеса?
                Вовата, май позна причината

                Sent from my EVA-L19 using Tapatalk

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Grishata Покажи съобщение
                  Вовата, май позна причината

                  Sent from my EVA-L19 using Tapatalk
                  При проблем с вихровите клапи не трябва ли да излиза индикация или да светка чека, авариен режим нещо? Одеве се бях зачел за въпросните клапи , обаче за нашите jtdm мотори няма ремонтни комплекти а не знам ако ги премахна ще трябва ли и софтуерна намеса , нещо да се затапва !?..

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Niki96 Покажи съобщение
                    При проблем с вихровите клапи не трябва ли да излиза индикация или да светка чека, авариен режим нещо? Одеве се бях зачел за въпросните клапи , обаче за нашите jtdm мотори няма ремонтни комплекти а не знам ако ги премахна ще трябва ли и софтуерна намеса , нещо да се затапва !?..
                    Не ти трябват никакви ремонтни комплекти,старите(или това което е останало от тях) се махат,отворите се затапват(запушват),има няколко начина по смутрение и виждане на майстора. Софтуерна намеса не е нужна,ако моторчето което задвижва клапите си остане,то ще си върти просто свободно,защото няма какво да движи. Ако се свали и то ,тогава ще е нужна софтуерна намеса. За мен е безсмислено да се сваля моторчето и да се бърка в софта. Поне моята така я направи един от форумните майстори и съм доволен .
                    156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                    147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                    159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Niki96 Покажи съобщение
                      При проблем с вихровите клапи не трябва ли да излиза индикация или да светка чека, авариен режим нещо? Одеве се бях зачел за въпросните клапи , обаче за нашите jtdm мотори няма ремонтни комплекти а не знам ако ги премахна ще трябва ли и софтуерна намеса , нещо да се затапва !?..
                      Ами моите бяха прецакани и нямах никаква индикация... те си стоят в една позиция докато в някакъв етап не паднат... идеята е да ги махнеш / ремонтираш преди да паднат. Все пак си прав и ти че с диагностиката можеш да видиш дали реагират или не - моите така видяха, че са се прецакали, но няма да имаш индикация на таблото със сигурност.

                      Въпроса е , че щом си усещал това мелене в двигателя значи едно или повече са паднали (доколкото разбирам аз) а това доколкото знам не е никак позитивно .. ама все пак закарай си колата при някой от форумните майстори, те ще ти кажат най-добре

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Niki96 Покажи съобщение
                        При проблем с вихровите клапи не трябва ли да излиза индикация или да светка чека, авариен режим нещо? Одеве се бях зачел за въпросните клапи , обаче за нашите jtdm мотори няма ремонтни комплекти а не знам ако ги премахна ще трябва ли и софтуерна намеса , нещо да се затапва !?..
                        Не ти трябват никакви ремонтни комплекти,старите(или това което е останало от тях) се махат,отворите се затапват(запушват),има няколко начина по смутрение и виждане на майстора. Софтуерна намеса не е нужна,ако моторчето което задвижва клапите си остане,то ще си върти просто свободно,защото няма какво да движи. Ако се свали и то ,тогава ще е нужна софтуерна намеса. За мен е безсмислено да се сваля моторчето и да се бърка в софта. Поне моята така я направи един от форумните майстори и съм доволен .
                        156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                        147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                        159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                        Comment


                        • #13
                          Така ... да ви споделя ужаса ... запалих колата .. (трудно запали) ... педала въобще не реагираше ... пак се чуваше мелянето .. работеше на 800/900 и падаше на 700 оборота ... и гаснеше ... веднага слезнах и откачих МАФ .. три пъти я врътнах да запали .. светна чека .. колата заработи добре ... реагира на педала и за момент изкара финни частици сажди отзад .. обяснете ми как от дебитомера се чува меляне във двигателя ?!?!? След малко отивам да отворя колектора при майстор и да си каже мнението за въпросните клапи и дали ще се махат (ако ми допадне и цената)

                          Отворихме и почистихме колектора , клапите са добре , колектора беше зацапан , майстора каза да си оставя дебитомера изключен защото някъде по системата се ебава сместта и от там идвало разтропването на мотора от недостиг на въздух да изгори вкараното гориво , ще сменям дебитомера и дано да се оправи , въздушния филтър е на 2 месеца както и горивния ... ще пробвам с нов дебитомера и ако стане ще се радвам много .. сега въпроса е да чакам ли клапите да се развалят или да ги махам защото майстора каза че първо трябва да се омаслят за да тръгнат да се чупят ?!?
                          Last edited by Niki96; d.m.y г., 15:04.

                          Comment


                          • #14
                            клапите се махат задължително, да не ги вадиш от мотора
                            Alfa Romeo 156 1.8 ех
                            Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDM

                            Comment


                            • #15
                              Щом колектора е свален,директно махнете пеперудите и запушете отворите.Вие най-трудното сте направили
                              156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                              147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                              159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                              Comment

                              Working...
                              X